Pembinaan Optimalisasi Peran Perempuan Desa dalam Literasi Inovasi Digital Marketing Guna Menjaga Keberlangsungan Usaha di Desa Kelungkung
DOI:
https://doi.org/10.61132/aspirasi.v2i4.905Keywords:
The Role of Village Women, Digital Marketing Innovation LiteracyAbstract
The main purpose of this community empowerment activity is to provide guidance on optimising the role of village women in digital marketing innovation literacy to maintain business sustainability in Kelungkung Village. The methods used in this community service activity are tutorial methods, mentoring methods, discussion methods and evaluation. The results achieved from this activity are: (1) The enthusiasm of the PKK of Kelungkung Village for digital marketing innovation literacy activities with various conditions of limited time and age, (2) Can understand and practice how to create a market place account to do online marketing, (3) Can understand material about online marketing strategies, (4) Able to plan a digital marketing business, (5) Able to compile small business performance evaluation management.
Downloads
References
Arrizal, N. Z., & Sofyantoro, S. (2020). Pemberdayaan Ekonomi Kreatif dan UMKM di Masa Pandemi Melalui Digitalisasi. Birokrasi Pancasila: Jurnal Pemerintahan, Pembangunan Dan Inovasi Daerah, 2(1), 39–48. https://jurnal.madiunkab.go.id/index.php/BP/article/view/36/35
Darmayanti, E. F., Thresia, F., Anggoro, D., & Rahayu, S. R. (2022). Pendampingan Membatik dan Digitalisasi Marketing dalam Upaya Peningkatan dan Pengembangan Daya Tarik Wisata Di Desa Banjarrejo dikukuhkannya batik Indonesia sebagai Masterpieces of the Oral and Intangible Heritage of Heritage of Humanity akan dicabut kemb. Jurnal Pusat Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(2), 293–299.
Langga, L., & Se, H. (2024). Pendampingan Digitalisasi BUMDes Dalam Upaya Meningkatkan Kualitas Sumber Daya Manusia Desa Hangalande , Kabupaten Ende. 8(1), 8–15.
Mulki, M. (2023). Dan Pendampingan Digital Marketing Dengan Media Sosial.
Nooryanto, A., Fitri, A., & Masruriyah, N. (2022). Strategi dan digitalisasi pemasaran untuk meningkatkan penjualan umkm di desa cikuntul kecamatan tempuran kabupaten karawang. A b d i m a J u r n a l P e n g a b d i a n M a h a s i s w A, 2(1), 759–764. https://journal.ubpkarawang.ac.id/index.php/AJPM/article/view/3663
Pebrina Swissia, H. (2023). OPTIMALISASI DIGITAL MARKETING DALAM MENINGKATKAN BRANDING PADA UMKM TEMPE MBAH MUL DI DESA PURWOTANI. J-Abdi Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(8), 5949–5956. https://doi.org/10.31862/9785426311961
Sari, F. P., Liantifa, M., Yuliasih, M., & Dkk. (2023). Strategi Pengembangan & Pemasaran UMKM. Sonpedia, Publishing Indonesia, 2(August), 5–24. http://repo.iain-tulungagung.ac.id/5510/5/BAB 2.pdf
Setiawan, D., Nadha, E., Dimi, P., Sastiana, W. I., Rizky, D., Utami, N., Restu, H., Tamansiswa, U. S., & Sentolo, K. (2021). Pelatihan Dan Pengembangan Branding Produk. Prosiding Seminar Nasional Hasil Pengabdian Kepada Masyarakat Tahun 2021 Lembaga Penelitian, Pengembangan, Dan Pengabdian Kepada Masyarakat (LP3M), 129–134.
Suminto, A., Putra, A. M., Imari, I., Saddam, M., & Tri, A. (2023). Pendampingan Branding Improvement dan Digitalisasi Marketing Produk UMKM Berkah Alami “ Brangkal Ketela ” Desa Prayungan , Kabupaten Ponorogo. Jurnal Pengabdian Dan Pemberdayaan Masyarakat Kepulauan Riau, 3, 104–120.
Yulia Novita, H., Fitri, A., & Masruriyah, N. (n.d.). PENDAMPINGAN KEGIATAN SOSIALISASI DIGITALISASI UMKM DALAM UPAYA PENINGKATAN PENJUALAN PASCA PANDEMI COVID-19 (DESA KALIDUNGJAYA). 1597–1602.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 ASPIRASI : Publikasi Hasil Pengabdian dan Kegiatan Masyarakat

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.