Strategi Pembelajaran Kreatif dalam Meningkatkan Minat Baca Siswa Sekolah Dasar
DOI:
https://doi.org/10.61132/morfologi.v2i5.940Keywords:
Interest in reading, creative learning, elementary school, learning strategiesAbstract
Elementary school students' interest in reading is an important aspect in the ongoing learning process. However, students' low interest in reading is a challenge for educators. This article aims to examine various creative learning strategies that can be applied to increase elementary school students' interest in reading. Using the literature review method, this article identifies and analyzes effective learning strategies in the context of basic education.
Downloads
References
Ariyana, Y. (2018). Penggunaan teknologi dalam pembelajaran membaca. Jurnal Pendidikan Dasar, 12(2), 102-115.
Azzahra, S., & Sya, M. F. (2023). Strategi pembelajaran inovatif dan kreatif di sekolah dasar. Karimah Tauhid, 2(1), 329–338. https://doi.org/10.30997/karimahtauhid.v2i1.7943
Dewi, R. (2019). Pendekatan tematik untuk meningkatkan minat baca siswa. Jurnal Literasi, 7(1), 88-95.
Humaira, M. A., Sudjani, D. H., Sya, M. F., Indra, S., Syamsudin, D., & Rusli, R. K. (2021). Penguatan literasi siswa melalui story telling bahasa Indonesia, bahasa Inggris, bahasa Arab di sekolah menengah pertama. Jurnal Karya Abdi, 5(3), 547–552. https://online-journal.unja.ac.id/JKAM/article/view/16315
Imam Yuwono. (2021). Strategi pembelajaran kreatif dalam pendidikan inklusi di jenjang sekolah dasar. Jurnal Basicedu, 5(4).
Kurniawati, T. (2020). Aktivitas kreatif dalam pembelajaran membaca. Jurnal Pendidikan Kreatif, 15(3), 150-162.
Muhammad Rijal Fadli. (2021). Memahami desain metode penelitian kualitatif. Humanika: Kajian Ilmiah Mata Kuliah Umum, 21, 33-54. ISSN 1412-1271 (print), 2579-4248 (electronic).
Purwadhi. (2019). Pembelajaran inovatif dalam pembentukan karakter siswa. Mimbar Pendidikan, 4(1), 21–34. https://doi.org/10.17509/mimbardik.v4i1.16968
Rahmawati, S. (2021). Peran perpustakaan sekolah dalam meningkatkan minat baca. Jurnal Pustaka Sekolah, 8(2), 200-210.
Susanti, N. (2017). Penghargaan sebagai motivasi dalam pembelajaran membaca. Jurnal Motivasi Pendidikan, 9(4), 234-245.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Morfologi: Jurnal Ilmu Pendidikan, Bahasa, Sastra dan Budaya

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.