Meningkatkan Minat Belajar Siswa Dalam Menulis Teks Prosedur Melalui Media Pembelajaran Audio Visual Kelas VII-2 SMP Pahlawan Nasional Tahun Ajaran 2023/2024

Authors

  • Luci Banjarnahor Universitas Negeri Medan
  • Hotmauli Pandiangan Universitas Negeri Medan
  • Novita Hutabalian Universitas Negeri Medan
  • Oktavia Simanjuntak Universitas Negeri Medan
  • Mustika Wati Siregar Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.61132/fonologi.v2i2.711

Keywords:

Interest in Learning, Audio Visual Learning Media

Abstract

This research aims to increase students' interest in learning in class VII-2 National Hero Middle School in Indonesian language subjects through the use of audio-visual learning media. This research is Classroom Action Research (PTK) which was carried out in two cycles. Data collection was carried out by observation, questionnaires, interviews and documentation. The research results show an increase in students' interest in learning based on the results of observations and questionnaires. At the pre-research stage, observation results showed that students' interest in learning was still low. After implementing audio-visual learning media, students' interest in learning increased. It can be concluded that the use of audio-visual learning media can increase interest in learning Indonesian for class VII-2 students at National Hero Middle School for the 2023/2024 academic year.

References

Djarwo, C. F. ( 2020). Analisis Faktor Internal dan Eksternal Terhadap Motivasi Belajar Kimia Siswa SMA Kota Jayapura. Jurnal Ilmiah IKIP Mataram , 2355-6358.

Fitria, S. R., Ahna, M., & Saefudin, A. (2023). Penerapan Media Audio-Visual Untuk Mengembangkan Keterampilan Berbahasa Inggris Kelas V MI Islamiyah Suwawal 02. DIAJAR: Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran, 2(4), 405-412.

Isnaini, S. N., Firman, & Desyandri. (2023). Penggunaan Media Video Pembelajaran Dalam Meningkatkan Minat Belajar Matematika Siswa di Sekolah Dasar. ALPEN: Jurnal Pendidikan Dasar, 42-51.

Mulyani, N. F. (2023). Penerapan Media Pembelajaran Berbasis Video Untuk Meningkatkan Kemampuan Menyimak Bahasa Indonesia Siswa Kelas V Sekolah Dasar. J-HEST Journal of Health Education Economics Science and Technology, 192-203

Nurgiansah, T. H. (2022). Meningkatkan Minat Belajar Siswa dengan Media Pembelajaran Konvensional dalam Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan. Jurnal Pendidikan dan Konseling, 1529-1534.

Regezta, D. A., Hakim, L., & Noviati. (2023). Pengembangan Media Komik Berbasis Kearifan Lokal Pada Materi Perpindahan Kalor Kelas V SDN 32 Pangkalpinang. Pendas: Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 5093-5103.

Wulandari, S. (2020). Media Pembelajaran Interaktif Untuk Meningkatkan Minat Siswa Belajar Matematika di SMP 1 Bukit Sundi. Indonesian Journal of Technology, Informatics and Science (IJTIS) , 43-48.

Zebua, E., & Harefa, A. T. (2022). Penerapan Model Pembelajaran Blended Learning Dalam Meningkatkan Minat Belajar Siswa. Educativo: Jurnal Pendidikan, 1(1), 251-262.

Published

2024-06-07

How to Cite

Luci Banjarnahor, Hotmauli Pandiangan, Novita Hutabalian, Oktavia Simanjuntak, & Mustika Wati Siregar. (2024). Meningkatkan Minat Belajar Siswa Dalam Menulis Teks Prosedur Melalui Media Pembelajaran Audio Visual Kelas VII-2 SMP Pahlawan Nasional Tahun Ajaran 2023/2024. Fonologi : Jurnal Ilmuan Bahasa Dan Sastra Inggris, 2(2), 195–200. https://doi.org/10.61132/fonologi.v2i2.711

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.