Strategi Peningkatan Keterampilan Menulis Dalam Pembelajaran Bahasa Arab

Authors

  • Nazwa Awallul Rahma Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Rizka Adillah Lesmana Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Zuriatun Fitrah Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Maulidatul Husna Khoinur Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Sakholid Nasution Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.61132/morfologi.v2i1.269

Keywords:

Arabic writing, itabah, writing skills, strategies, practical exercises, technology integration, differentiation, creativity, proficiency

Abstract

This journal explores strategies aimed at enhancing Arabic writing skills (kitabah). The study investigates diverse approaches, including practical exercises, technological integration, and differentiation methods. The research reveals that engaging students in relevant writing activities and leveraging digital resources significantly contributes to the development of their creativity and proficiency. Moreover, the implementation of differentiated approaches proves effective in catering to the diverse needs of students. This abstract emphasizes the importance of employing varied and contextual strategies for optimal outcomes in teaching Arabic writing skills.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ahmadi, & Ilmiani, A. M. (2020). Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab Konvensional Hingga Era Digital. Ruas Media (Genta Grup).

Ahyar, H. (2018). Penguasaan Mufradat dan Qawa’id Sebagai Upaya Meningkatkan Keterampilan Menulis Bahasa Arab. Al Mahara Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(2).

Fajriah. (2017). Strategi Pembelajaran Maharah Al-Kitabah Pada Tingkat Ibtidaiyah. 33–56. Fakhrurrozi, A., & Mahyudin, E. (2012). Pembelajaran Bahasa Arab. Direktorat Jenderal Pendidikan Islam Kementerian Agama RI. http://www.v arabic.com/vra/wp-content/uploads/2010/02/Ar-Grammar-Word-cloud.jpg

Fikriyyah, A. (2017). Pemanfaatan Aplikasi “Comic Page Creator” Sebagai Strategi Untuk Menggali Keterampilan Menulis Dalam Bahasa Arab. Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab I I I.

Lestari, A. F. (2019). Penerapan Metode Pembelajaran Think Pair Share ( TPS ) untuk meningkatkan kemampuan menulis Bahasa Arab siswa – siswi MTs Satu Atap Al – Hidayah Batu. Pembelajaran Bahasa, Sastra, Dan Budaya Arab Di Indonesia, 250–259.

Muradi, A. (2015). Pembelajaran Menulis Bahasa Arab dalam Perspektif Komunikasi. Prenada Media Group.

Setiadi, S. (2017). Peningkatan Keterampilan Kitabah Arabiyah Mahasiswamelalui Metode Tutor Sebaya. Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, 9(1). https://doi.org/10.24042/albayan.v9i1.1094

Downloads

Published

2024-01-03

How to Cite

Nazwa Awallul Rahma, Rizka Adillah Lesmana, Zuriatun Fitrah, Maulidatul Husna Khoinur, & Sakholid Nasution. (2024). Strategi Peningkatan Keterampilan Menulis Dalam Pembelajaran Bahasa Arab. Morfologi : Jurnal Ilmu Pendidikan, Bahasa, Sastra Dan Budaya, 2(1), 28–36. https://doi.org/10.61132/morfologi.v2i1.269

Similar Articles

<< < 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.