Strategi Peningkatan Keterampilan Menulis Dalam Pembelajaran Bahasa Arab
DOI:
https://doi.org/10.61132/morfologi.v2i1.269Keywords:
Arabic writing, itabah, writing skills, strategies, practical exercises, technology integration, differentiation, creativity, proficiencyAbstract
This journal explores strategies aimed at enhancing Arabic writing skills (kitabah). The study investigates diverse approaches, including practical exercises, technological integration, and differentiation methods. The research reveals that engaging students in relevant writing activities and leveraging digital resources significantly contributes to the development of their creativity and proficiency. Moreover, the implementation of differentiated approaches proves effective in catering to the diverse needs of students. This abstract emphasizes the importance of employing varied and contextual strategies for optimal outcomes in teaching Arabic writing skills.
Downloads
References
Ahmadi, & Ilmiani, A. M. (2020). Metodologi Pembelajaran Bahasa Arab Konvensional Hingga Era Digital. Ruas Media (Genta Grup).
Ahyar, H. (2018). Penguasaan Mufradat dan Qawa’id Sebagai Upaya Meningkatkan Keterampilan Menulis Bahasa Arab. Al Mahara Jurnal Pendidikan Bahasa Arab, 4(2).
Fajriah. (2017). Strategi Pembelajaran Maharah Al-Kitabah Pada Tingkat Ibtidaiyah. 33–56. Fakhrurrozi, A., & Mahyudin, E. (2012). Pembelajaran Bahasa Arab. Direktorat Jenderal Pendidikan Islam Kementerian Agama RI. http://www.v arabic.com/vra/wp-content/uploads/2010/02/Ar-Grammar-Word-cloud.jpg
Fikriyyah, A. (2017). Pemanfaatan Aplikasi “Comic Page Creator” Sebagai Strategi Untuk Menggali Keterampilan Menulis Dalam Bahasa Arab. Prosiding Konferensi Nasional Bahasa Arab I I I.
Lestari, A. F. (2019). Penerapan Metode Pembelajaran Think Pair Share ( TPS ) untuk meningkatkan kemampuan menulis Bahasa Arab siswa – siswi MTs Satu Atap Al – Hidayah Batu. Pembelajaran Bahasa, Sastra, Dan Budaya Arab Di Indonesia, 250–259.
Muradi, A. (2015). Pembelajaran Menulis Bahasa Arab dalam Perspektif Komunikasi. Prenada Media Group.
Setiadi, S. (2017). Peningkatan Keterampilan Kitabah Arabiyah Mahasiswamelalui Metode Tutor Sebaya. Jurnal Al Bayan: Jurnal Jurusan Pendidikan Bahasa Arab, 9(1). https://doi.org/10.24042/albayan.v9i1.1094
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Morfologi: Jurnal Ilmu Pendidikan, Bahasa, Sastra dan Budaya

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.