Kalimat Efektif dalam Bahasa Indonesia untuk Sukses Berkomunikasi

Authors

  • Misnawati Misnawati Universitas Palangka Raya
  • Yuliati Eka Asi Universitas Palangka Raya
  • Anwarsani Anwarsani SLBN-1 Palangka Raya
  • Siti Muslimah MTsN 1 Kapuas
  • Ummi Ummi Mts. Manarul Huda Kapuas
  • Noor Lathifah MTs Pendidikan Karya Pembangunan

DOI:

https://doi.org/10.61132/fonologi.v2i1.441

Keywords:

effective sentences, Indonesian, success, communication

Abstract

This article discusses effective sentences in Indonesian for successful communication, particularly in two common situations encountered in professional and educational environments. Case analyses involve examining real-life cases from various communication situations in daily life. These cases may include situations in both professional and educational settings. This analysis will assist researchers and readers in understanding the application of effective communication concepts in practical contexts, as well as reinforce understanding of the importance of effective sentences in communicating in the Indonesian language.

References

Fahrianur, F., Monica, R., Wawan, K., Misnawati, M., Nurachmana, A., Veniaty, S., & Ramadhan, I. Y. (2023). Implementasi Literasi di Sekolah Dasar. Journal of Student Research, 1(1), 102-113.

Fatmawati, K., Purwantiningsih, E. S., Kusuma, R. A., Indrawati, A., Wardana, L. W., & Rahma, A. (2023). Implementation of Entrepreneurship Learning in Business Centers at the Vocational High School Level: Systematic Literature Review (SLR). International Journal of Education, Language, Literature, Arts, Culture, and Social Humanities, 1(2), 38-52.

Hariyadi, H., Misnawati, M., & Yusrizal, Y. (2023). Mewujudkan Kemandirian Belajar: Merdeka Belajar Sebagai Kunci Sukses Mahasiswa Jarak Jauh. BADAN PENERBIT STIEPARI PRESS, 1-215.

Kuntadi, T. N., & Hidayat, F. D. (2023). Training Children's Character Education Through Technology-based Learning Media. International Journal of Education, Language, Literature, Arts, Culture, and Social Humanities, 1(1), 35-44.

Manik, B., Umam, W. K., Irawan, F., Veronica, M., Misnawati, M., Nurachmana, A., & Christy, N. A. (2023). Taman Baca dan Belajar “Ransel Buku” Sebagai Aksi Nyata Menumbuhkan Kecintaan Anak Pada Buku dan Kegiatan Literasi. Journal of Student Research, 1(1), 141-158.

Misnawati, M. (2022). Kalimat Efektif dalam Laporan Kegiatan Relawan Demokrasi Relasi Berkebutuhan Khusus pada Pemilihan Gubernur dan Wakil Gubernur Kalimantan Tengah Tahun 2020. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 2(2), 228-239.

Misnawati, M., Purwaka, A., Nurachmana, A., Cuesdeyeni, P., Christy, N. A., Ramadhan, I. Y., ... & Jumadi, J. (2024). Bahasa Indonesia untuk Keperluan Akademik Era Digital. Yayasan DPI.

Misnawati, M., Poerwadi, P., Nurachmana, A., Cuesdeyeni, P., Usop, L. S., Linarto, L., ... & Veniaty, S. (2023). Pelatihan Penulisan Artikel Ilmiah Untuk Guru-Guru Di Kota Waringin Timur. Community: Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 3(2), 65-82.

Misnawati, M., Poerwadi, P., Veniaty, S., Nurachmana, A., & Cuesdeyeni, P. (2022). The Indonesian Language Learning Based on Personal Design in Improving the Language Skills for Elementary School Students. Multicultural Education, 8(02), 31-39.

Misnawati, Misnawati, Natalina Asi, Anwarsani Anwarsani, Siti Rahmawati, Ida Puspita Rini, Dara Syahadah, Siti Nadiroh et al. "Inovasi Metode STAR: Best Practice." Badan Penerbit Stiepari Press (2023).

Misnawati, M., Poerwadi, P., Nurachmana, A., Cuesdeyeni, P., Usop, L. S., Linarto, L., ... & Veniaty, S. (2023). Pelatihan Penulisan Artikel Ilmiah untuk Guru-Guru di Kota Waringin Timur. Community: Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 3(2), 65-82.

Rinto Alexandro, M. M., Misnawati, M. P., & Wahidin, M. P. (2021). Profesi Keguruan (Menjadi Guru Profesional). gue.

Rokmana, R., Fitri, E. N., Andini, D. F., Misnawati, M., Nurachmana, A., Ramadhan, I. Y., & Veniaty, S. (2023). Peran Budaya Literasi Dalam Meningkatkan Minat Baca Peserta Didik di Sekolah Dasar. Journal of Student Research, 1(1), 129-140.

Romadhona, D. P. W., Norliana, N., Resnawati, R., Misnawati, M., Nurachmana, A., Christy, N. A., & Mingvianita, Y. (2023). Implementasi dan Problematika Gerakan Literasi di SD Negeri 2 Palangka. Journal of Student Research, 1(1), 114-128.

Wahyuti, E., Purwadi, P., & Kusumaningtyas, N. (2023). Analisis Kemampuan Pemecahan Masalah Melalui Pembelajaran Literasi Baca Tulis Dan Numerasi Pada Anak Usia Dini. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 3(2), 09-20.

Warianie, L. (2020). Peranan Penting Guru, Orang Tua dan Siswa Dalam Menghadapi Pembelajaran Jarak Jauh di Masa Pandemi Covid 19. ENGGANG: Jurnal Pendidikan, Bahasa, Sastra, Seni, dan Budaya, 1(1), 16-29.

Zai, K. S., Misnawati, M., Nopy, Y., Ervawaty, E., & Ardianto, A. (2023). Pemanfaatan Classroom Dan Zoom Saat Darurat Kabut Asap Berdasarkan Perspektif Mahasiswa IAN Universitas Palangka Raya. Bhinneka: Jurnal Bintang Pendidikan dan Bahasa, 1(4), 262-272.

Downloads

Published

2024-03-06

How to Cite

Misnawati Misnawati, Yuliati Eka Asi, Anwarsani Anwarsani, Siti Muslimah, Ummi Ummi, & Noor Lathifah. (2024). Kalimat Efektif dalam Bahasa Indonesia untuk Sukses Berkomunikasi. Fonologi : Jurnal Ilmuan Bahasa Dan Sastra Inggris, 2(1), 245–256. https://doi.org/10.61132/fonologi.v2i1.441

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)