Memahami Manajemen Alih Tangan Kasus
DOI:
https://doi.org/10.61132/semantik.v2i4.1127Keywords:
case transfer, management guidance and counseling, educationAbstract
Case transfer in management Guidance and counseling is an important process in handling student problems that are too complex. The purpose of this case transfer was to obtain supporting data regarding the students who were transferred to the case and to provide more effective guidance services by experts. This process involves identification, assessment, and transfer of responsibility from one counselor to another counselor or the BK team. For example, a psychological test, a guidance and counseling teacher can collaborate with a psychology institution to obtain data related to students' psychological development. The case transfer program can collaborate with other professionals, such as psychiatrists, police, doctors and other professionals.
Downloads
References
Rohmat, R. (2022). Model Bimbingan Alih Tangan Kasus (Referal) di SMA Negeri 1 Karangreja Purbalingga. Jurnal Ilmiah Mandala Education, 8(2).
Fitria, E. D., Maulidah, I., Julian, P. D., & Lestari, T. D. (2024). Implementasi Layanan Program Bimbingan Konseling dengan Model Alih Tangan Kasus di SMKN 1 Cijulang. J-STAF: Siddiq, Tabligh, Amanah, Fathonah, 3(1), 92-100.
Agustin, M. R., & Rahmi, A. (2023). Upaya Pengentasan Masalah Siswa Melalui Tindakan Alih Tangan Kasus di MTsN 5 Solok. Jurnal Kajian Penelitian Pendidikan Dan Kebudayaan, 1(1), 87-96.
Yusri, Y. (2015). Manajemen Bimbingan Dan Konseling Dalam Pembinaan Siswapada SMA Di Kota Sabang. Intelektualita, 3(2).
i Sumitr, F., Rohiat, R., & Zakaria, Z. (2017). Pengelolaan Program Bimbingan dan Konseling di Sekolah Menengah Atas. Manajer Pendidikan: Jurnal Ilmiah Manajemen Pendidikan Program Pascasarjana, 11(6).
Muspawi, M. (2018). MANAJEMEN BIMBINGAN DAN KONSELING DI SMA NEGERI. Jurnal Administrasi Pendidikan UPI Bandung, 24(1), 41-27.
Suhardita, K., Dartiningsih, M. W., Sapta, I. K., & Yuliastini, N. K. S. (2019). Manajemen Bimbingan Konseling di Sekolah Menengah Atas. Konvensi Nasional Bimbingan dan Konseling XXI, 89-98.
Tang, I., Supraha, W., & Rahman, I. K. (2020). Upaya mengatasinya perilaku perundungan pada usia remaja. Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 14(2), 93-101.
MASRINA, M. PELAKSANAAN ALIH TANGAN KASUS DALAM PENGENTASAN MASALAH ANAK DENGAN PENYANDANG TUNAGRAHITA (Studi di YayasanPeople Psychology Counsulting Kota Bengkulu) (Doctoral dissertation, UIN FATMAWATI SUKARNO BENGKULU).
Yulianti, E. (2015). Upaya Guru Bimbingan Konseling dalam Menangani Kasus Bullying di SMP N 3 Gantiwarno Klaten Jawa Tengah (Doctoral dissertation, UIN SUNAN KALIJAGA).
Yahya, F. (2020). Manajemen Layanan Bimbingan Dan Konseling Di Smp Negeri 1 Aikmel Lombok Timur. At-Tadbir, 4(1), 372622.
Rahmad, M., Husen, M., & Fajriani, F. (2019). Analisis Kebutuhan Siswa Dalam Penyusunan Program Layanan Bimbingan Dan Konseling. JIMBK: Jurnal Ilmiah Mahasiswa Bimbingan & Konseling, 4(2).
Siregar, R. R., Hasan, M., & Ardiansyah, R. (2023). BIMBINGAN DAN KONSELING DI MTSN 1 RANTAUPRAPAT. Al Ittihadu, 2(1), 22-32.
Latifah, P. N., & Safira, S. (2023). Peran Guru BK Mengatasi Kenakalan Remaja Dalam Islam. Religion: Jurnal Agama, Sosial, dan Budaya, 2(5), 824-836.
Aryani, W. D., Erwin, E., & Sugiarto, P. (2022). Pengaruh Bimbingan Konseling Terhadap Perkembangan Kecerdasan, Potensi dan Kepribadian
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Semantik : Jurnal Riset Ilmu Pendidikan, Bahasa dan Budaya

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.